fbpx

שיטות עבודה מומלצות למודעות פייסבוק יעילות

בממוצע, 1.62 מיליארד משתמשים מבקרים בפייסבוק מדי יום. זה כמעט רבע מאוכלוסיית העולם. פייסבוק יודעת הרבה על כל אותם משתמשים. זה יכול לעזור...

פייסבוק יודעת הרבה על כל אותם משתמשים. זה יכול לעזור לך לפרסם רק בפני קבוצת האנשים הרלוונטית ביותר עבור העסק שלך. זה יכול לעזור לך למקד לאנשים היכן שהם כבר מבלים. איפה שהם כבר גולשים במיוחד. היכן שיש סיכוי גבוה יותר שהם יתקשרו עם העסק שלך… אם תעקוב אחר מדריך השיטות המומלצות למודעות בפייסבוק כדי לבנות את מסעות הפרסום שלך ביעילות.

היתרונות של מודעות פייסבוק

לפייסבוק יש יכולות מיקוד נרחבות. הוא יודע את גיל האנשים, הדמוגרפיה, המיקום, תחומי העניין ועוד. אם משתמש פייסבוק מחפש לרכוש מוצרים מסוימים או מגלה עניין קבוע במוצרים מסוימים, קל מאוד למקד אותם עבורם.

מה עוד? יש משהו במסכים קטנים יותר שגורם לאנשים להיות ממוקדים יותר. מכיוון שמשתמשי פייסבוק ניגשים יותר לפלטפורמה בטלפונים הניידים שלהם, הם נוטים להיות יותר מעורבים. זאת בנוסף לעובדה שאנשים בדרך כלל עסוקים יותר בתוכן ברשתות חברתיות מאשר בפינות אחרות של האינטרנט מלכתחילה. זה מבשר טובות מכיוון שככל שמשתמשים יותר מעורבים בפייסבוק, כך גדל הסיכוי שהם ישימו לב למודעה שלך בפייסבוק ויגיבו היטב.


דבר נוסף שכדאי לשים לב אליו לגבי מודעות פייסבוק הוא שהן פועלות גם לפייסבוק וגם לאינסטגרם, מכיוון שהאחרון נמצא בבעלות הראשונה. כאשר אתה מקדם פוסט ב-Facebook Ads Manager, הוא יכול להופיע גם באינסטגרם (אם הכל מקושר). להרוג שתי ציפורים במכה אחת? איזה ניצחון!

שיטות עבודה מומלצות למודעות פייסבוק

מודעות פייסבוק דורשות עבודה רבה, החל מהמחקר הנדרש לפני בניית קמפיין ועד לניטור ואופטימיזציה מתמידים. בואו לא נשכח את התהליך הארוך שביניהם. יש אנשי מקצוע בחוץ שיכולים לעזור לך – כמו צוות המדיה שלנו במרקר דיגיטל – אבל יש לנו כאן גם את מדריך המודעות שלנו בפייסבוק כדי לעזור לך בדרכך.

1- ניתוח מתחרה

כל מסעות הפרסום מתחילים במחקר המהווה בסיס לניתוח מתחרים. על רקע ניתוח המתחרים הזה, שאמור להתעמק בקהל יעד, סוגי מודעות, הצלחות וכישלונות מתחרים, ועוד הרבה מעבר לכך, אתה יכול להתחיל לבנות תוכנית מדיה לאסטרטגיית המודעות שלך בפייסבוק.

חשוב להבין מי המתחרים שלך לפני שתתחיל את מסע הפרסום שלך, כי אתה צריך למקם את עצמך בתוך התחום הזה באופן שבו יש סיכוי גבוה יותר להשיג הצלחה. בין אם זה לעשות את מה שהמתחרים שלך עושים אבל טוב יותר, או להביס אותם מהפרק עם קונספט חדש לגמרי.

אנו ממליצים לחשוב על הצעת הערך שלך בהשוואה למתחרים שלך בשלב זה. למה הקהל שלך צריך ללחוץ על המודעה שלך וללמוד יותר על המוצר/שירות שלך על פני זה של מישהו אחר? מה ייחודי בהצעה שלך? איך המוצר/שירות שלך בולט מהקהל?

זכור, חייבת להיות אמינות במה שאתה משווק. רוב האנשים לא יאמינו שאתה המספרה המובילה בעולם כי אין דרך לכמת את זה (זה פשוט לא ריאלי). עם זאת, מתן תמריץ לקוראים כמו מכירת הנחה עשוי לפתות אותם לראות את הערך שלך, למשל.

ביסוס הערך שלך בהקשר של ההצעות של המתחרים שלך חשוב לעשות בשלב מוקדם כדי שתוכל להדגיש אותו בעת בניית המושגים של המודעות והקריאייטיבים שלך.

2- בניית מודעות – מנהל מודעות בפייסבוק או בוסט פוסט?

כל מודעות פייסבוק חייבות להיות בנויות ב-Facebook Ads Manager, למעט מודעות בוסט. כשאתה מנהל קמפיינים גדולים אתה תשתמש במנהל המודעות של פייסבוק, בעוד שאם אתה עסק קטן ואתה רק רוצה להגיע ליותר אנשים, אולי תבחר לעשות בוסט פוסט במקום זאת,(אנחנו ממליצים לעבוד בצורה מקצועית תמיד, ולהשתמש במנהל המודעות של פייסבוק).

בבוסט פוסט, תוכלו להיכנס לדף העסקי שלכם בפייסבוק, לבחור כל פוסט אורגני ולקדם אותו בתקציב קטן של 10-100 שח. זה לא רק דורש תקציב קטן יותר כדי להגיע ליותר אנשים, זה גם דורש תקציב קטן יותר להפקה מכיוון שזה נותן חיים שניים לפוסט אורגני שכבר קיים במקום להיות מודעה חדשה שהופקה.

בעת ניהול קמפיינים גדולים, מנהל המודעות של פייסבוק הוא כל כך נוח בגלל האפשרויות הרבות שיעמדו לרשותך. יש יותר אפשרויות מיקוד למשתמשים שונים, אפשרויות רימרקטינג, קהלים דומים ועוד הרבה יותר. בבוסט פוסט אין כל כך הרבה אפשרויות.

3- הגדר את קהל היעד שלך

שאל את עצמך: למי אתה מנסה למקד עם מסע הפרסום שלך? לאחר שתקבע את התשובה, תדע טוב יותר איך למשוך את תשומת הלב שלהם.

אם אתה צריך להיות ממוקד במיוחד או להרים רשת רחבה תלוי במוצר שאתה מפרסם. השלכת רשת רחבה ככל האפשר מובילה לעתים קרובות לתוצאות גרועות יותר מאשר מיקוד בגישה שלך, אבל זה לא תמיד המקרה. זה יכול גם אומר שהנתונים שאתה מקבל הם פחות רלוונטיים ואינפורמטיביים לקבלת החלטות עתידיות.

לעסקים קטנים, אנו ממליצים למצוא קהלים ממוקדים יותר לפי נישה, לעומת קהל רחב. פייסבוק באמת יודעת במה אנשים מתעניינים וזה יכול להיות כלי נהדר לנצל אותו לגידול עסק קטן. כפי שהוזכר לעיל, פייסבוק מאפשרת לך למקד לאנשים על סמך מיקומם, תחומי העניין, הדמוגרפיה, התנהגות המשתמשים ועוד. אתה יכול להיות מפורט באמת ולמקד בדיוק לסוג האנשים שיש להם סיכוי גבוה יותר לקנות את המוצר שלך או להשתמש בשירות שלך, מבלי לבזבז כסף על פרסום לאלה שלא. מכיוון שפייסבוק בדרך כלל מחייבת לכל 1,000 חשיפות, זה חוסך לך כסף מכיוון שהחשיפות הללו יגיעו מקהל רלוונטי בלבד.

4- בחר את המטרה הנכונה

שאל את עצמך: מה אתה מנסה להשיג עם מסע הפרסום שלך? אתה תהיה בעמדה הטובה ביותר להבין זאת לאחר שכבר זיהית את קהל היעד שלך.

חשוב מאוד להבין שפייסבוק עובדת על בסיס אלגוריתם. האלגוריתם צריך לדעת למה הוא מכוון. לעתים קרובות, עסקים יאמרו שהם רוצים להגדיל את המכירות ואת התנועה ואת טווח ההגעה. הם ירצו למקד לשלושה יעדים שונים באותו מסע פרסום – אלא שזה לא אפשרי. זה יבלבל את האלגוריתם ותוצאות הקמפיין ייפגעו, אז אתה צריך להיות סלקטיבי. למסע פרסום חייב להיות יעד אחד ברור.

אם אתה רוצה ליצור מסע פרסום כדי להגדיל את טווח ההגעה שלך, זה אפשרי, אבל ייתכן שלא תגדיל את התנועה בו זמנית. לחלופין, אם ברצונך ליצור מסע פרסום כדי לייצר יותר תנועה, זה גם בר השגה, אך ייתכן שתקבל פחות ממשהו אחר בו זמנית. לכן זה כל כך חשוב להגדיר את המטרה הנכונה – להבין מה המטרה או ה-KPI החשובים ביותר עבורך להשיג באותו רגע בזמן.

עם זאת, לא הכל קשור למגבלות. אתה יכול להפעיל מסעות פרסום נפרדים עם יעדים שונים אם התקציב שלך מאפשר לך. לדוגמה, אתה יכול להריץ במקביל קמפיינים נפרדים למודעות למותג ולתנועה. אתה יכול להשתמש במסע פרסום אחד כדי להביא יותר משתמשים לאתר שלך, ולאחר שהם ביקרו באתר שלך, אתה יכול לפגוע בהם במסע פרסום של שיווק מחדש עם מטרה אחרת.

5- קריאה לפעולה

אז הגדרת את קהל הקמפיין ואת היעד שלך. עכשיו הגיע הזמן להחליט מה אתה רוצה שהמטרה שלך תעודד את הקהל שלך לעשות. כאן נכנסת לתמונה קריאה לפעולה (CTA). אתה אולי יודע מה אתה רוצה, אבל לפעמים הצרכנים צריכים דחיפה ישירה.

רוצה שיורידו את האפליקציה שלך? להירשם לרשימת התפוצה שלך? נכנסים לאתר שלכם? הראה להם את הדרך וגרום לזה להיראות מפתה ככל האפשר עם קריאה לפעולה CTA ברור.

לעתים קרובות, משתמשים רואים מודעות בפייסבוק שמציגות מוצר עם תמונה מושכת וטקסט תיאורי, אבל זהו. עם זאת, הם צריכים לדעת מה אתה רוצה שהם יעשו עם המידע הזה. אתה צריך להגיד להם ישר. אתה יכול להפנות אותם ל"לחץ כאן למידע נוסף", או ל"רכוש עכשיו" – האפשרויות הן אינסופיות בהתאם למסע הפרסום הספציפי שלך.

חשוב שיהיה כפתור קריאה לפעולה CTA כדי למנוע ממשתמשים לגלול את העדכונים שלהם ולחשוב "אוי, עוד תמונה נחמדה" כשהם ממשיכים לגלול מעבר. התקציב היקר שלך יתבזבז.

כאשר יש לך כפתור קריאה לפעולה CTA, זה מגדיל את שיעור ההמרה של הקמפיינים ויוצר מודעות פייסבוק יעילות יותר.

כשמדובר ב-CTAs, לרוב מומלץ ליצור תחושת דחיפות. זוהי שיטה מוכחת לגרום לקהל שלך ללחוץ או להמיר עכשיו ולא מאוחר יותר. עם זאת, אם תעשה זאת עבור אותו מוצר או דף חברה לעתים קרובות מדי, המשתמשים יתחילו להתעלם מכך. נסו לחסוך בשיטת CTA זו.

6- תרגש את הקהל שלך

למשתמשי פייסבוק לוקח 0.3 שניות בממוצע להחליט אם הם רוצים להסתכל על המודעה שלך או לא. אתה צריך לרגש אותם מההצצה הראשונה שלהם במודעה שלך. האם תמשוך את תשומת הלב שלהם עם תמונות מדהימות ויצירתיות? או עם עיצוב גרפי מחוץ לקופסה? משחק מילים מצחיק? האפשרויות הן אינסופיות.

אם אתה יוצר מודעת וידאו, חשוב ששלוש השניות הראשונות יהיו מרתקות במיוחד (אם כי גם אל תרגיע בשאר הסרטון). רוב האנשים – בסביבות 80%, למעשה – לא יעברו את השניות הראשונות, אז תגרום להם לספור. זה חיוני ששם המותג יופיע גם באותן שניות ראשונות לפני שהמשתמשים נוטשים.

מתוך כל המשתמשים שצופים בסרטון שלך, רק כ-20% ימשיכו לצפות בעשר השניות האחרונות. לכן המסר צריך להיות בהתחלה.

אם אינך בוחר במודעת וידאו, תוכל גם לספר סיפור באמצעות מודעת קרוסלה, שבה המשתמשים יכולים לגלול על פני מספר תמונות שונות בתוך מודעה אחת (מחירה זהה למודעת תמונה בודדת). זה בדרך כלל מאוד מושך את העין.

מודעות קרוסלה יכולות לפעמים להיות חלופה זולה יותר לשימוש במודעות וידאו כאשר יש לך יותר מתכונת מוצר אחת להציג. עם זאת, זה לא תמיד המקרה, מכיוון שהאלגוריתם של פייסבוק מעדיף מודעות וידאו ולכן לעתים קרובות מציג אותן למשתמשים בעלות נמוכה יותר. בכל הנוגע לעלויות הייצור, מודעות קרוסלה בהחלט מגיעות זולות יותר.


הדרכים למשוך את הקהל שלך הן אינסופיות, אבל השיטות הפופולריות כוללות שימוש בצבעים עזים, בני אדם בתמונות (זה בדרך כלל מייצר יותר תשומת לב), כיתובים על תמונות ועותק מודעה מעניין כמו שאלה. עבור מודעות וידאו, שימוש בסרטונים אנכיים יתפוס את רוב המסכים של המשתמשים מכיוון שזו הכיוון שבו רוב המשתמשים מחזיקים את הטלפונים שלהם. ככזה, סביר יותר למשוך את תשומת לבם.

7- תזמון מסע פרסום

בחירת הזמן הנכון להשיק את מסע הפרסום שלך היא קריטית. מה זה אומר בדיוק? ובכן, כשאתה מקים קמפיין מודעות בפייסבוק, אתה מקבל מפייסבוק תקופת חסד של אלף הופעות. פייסבוק משתמשת בתקופה זו כדי להבין אם המודעה שלך טובה או לא, והאם הקהל מעורב בה או לא. לפי התוצאות הללו, פייסבוק קובעת אם להיות נדיב עם טווח ההגעה והחשיפות שהיא תמשיך לתת למודעה. כתוצאה מכך, חיוני להשיג תוצאות מצוינות מהפעלת הקמפיין. לאור זאת, אנו ממליצים לבחור בהצעת מחיר ותקציב גבוהים יותר בתחילת הקמפיין ולאחר מכן להקטין אותם בהדרגה.

אם יש לכם מוצר שמיועד בעיקר לשימוש בסוף השבוע, אז כדאי להשיק את מסע הפרסום ביום חמישי או שישי לקראת סוף השבוע. אם יש לך מוצר שמתאים יותר לימי עבודה, אז כדאי להשיק אותו ביום ראשון. נסו לחשוב אילו ימים יביאו לכם את התוצאות הטובות ביותר בהתבסס על המוצר או השירות שלכם ותפרסמו את הקמפיין בהתאם.

בימים הראשונים לאחר השקת מסע הפרסום שלך, עליך לעקוב אחריו מקרוב כדי לוודא שכל המודעות אושרו ושאין בעיות של הפרת מדיניות. זה גם השיטה המומלצת למודעות פייסבוק לעקוב אחר מסע הפרסום כדי להבטיח שאתה משיג את יעדי החשיפה וההופעות שלך.

8- בדיקת A/B

אולי אתה חושב שיש לך קונספט מודעה פנטסטי, אבל עד שהוא לא נוסה ונבדק עם קהל רלוונטי, לעולם לא תדע באמת אם הוא יצליח. האינסטינקטים שלך לא מספיקים במשחק הזה – בדיקת A/B היא חיונית לחלוטין. כמו ברוב הדברים בעסק, אתה צריך לבסס את ההחלטות שלך על נתונים קשיחים ולא על ההטיה שלך.

בעת בניית מסע פרסום אנו ממליצים להפעיל בו-זמנית שתיים או שלוש מודעות עם קריאייטיבים שונים כדי לאמוד מה עובד טוב יותר, A, B או C.

זה חלק חשוב בתהליך להחזיק כמה קבוצות מודעות או קריאייטיבים שונים. בכל קבוצת מודעות אמורות להיות לך קבוצות מיקוד שונות כדי לעזור לך להבין מה עובד טוב יותר מהאחרות.

קריאייטיבים שונים יכולים להיות תמונות שונות לחלוטין במודעות הרבות, אבל אתה יכול גם לנסות טקסט וקריאה לפעולה שונים. אתה יכול לבדוק משפטי הנעה לפעולה שונים או תמונות שונות עם אותו עותק טקסט, או אותן תמונות עם טקסט שונה.

אם אתה רוצה להדגיש את השירות הטוב ביותר שאתה מציע ללקוחות במודעה אחת, אבל להדגיש איך אתה חוסך ללקוחות כסף במודעה אחרת, אתה לגמרי יכול לעשות את זה גם.

9- אופטימיזציה של מסע פרסום

אופטימיזציה לוקחת את התוצאות של מבחן A/B ומשלבת אותן בתהליך שלך לשיפור המודעות שלך. לדוגמה, אם קריאה לפעולה מסוימת מניבה ביצועים טובים יותר מאחרים במבחן A/B, תוכל לבצע אופטימיזציה של המודעות כך שיכללו את הקריאה לפעולה הזו. לחלופין, אם תחלק את קבוצות המיקוד בקבוצת המודעות לשתי קטגוריות שונות ותראה שאחת הגיבה טוב יותר מהשנייה במבחן A/B, תוכל להשהות אחת ולהשקיע את כל המאמצים במיקוד לאחרת.

10- מחשבות אחרונות

הניווט שלך ברחבי עולם המודעות בפייסבוק יכול להרגיש מהמם. יש שורה שלמה של כללים, תקנות ושיטות עבודה מומלצות שפשוט אי אפשר להתעלם מהם. סקרנו את הגדרת קהלי היעד, בחירת היעדים הנכונים, בדיקות A/B ועוד. חשוב לעשות את המחקר שלך לפני שתתחיל כדי שתוכל לשים את כף הרגל שלך מההתחלה – אחרי הכל, פייסבוק תסתכל על המודעה שלך בצורה חיובית יותר אם היא תציג ביצועים טובים עם 1,000 החשיפות הראשונות שלה.

בין אם אתה עובד עם תקציב גדול או קטן, אף עסק לא רוצה לבזבז כסף על מסע פרסום שנועד להיכשל. למרבה המזל, אם אתה עוקב אחר המדריך שלנו, אתה בדרך הנכונה להשגת הצלחה אולטימטיבית במודעות פייסבוק.

ואם בכל זאת אתה עדיין מתקשה בזה, אתה יותר ממוזמן לפנות אלינו ואנחנו נשמח לעזור בכל מה שקשור לעולם הזה.

הרשמו לניוזלטר שלנו וקבלו טיפים באופן קבוע

שתף את המאמר הזה

עוד מאמרים שיכולים לעניין אתכם

הבלוג של מרקר דיגיטל

איך בונים קריאייטיב מנצח?

קריאייטיב מנצח הוא זה שיבדיל אתכם מהמתחרים ויעזור לכם להעביר מסר לקהל הלקוחות שלכם בצורה טובה ובלתי נשכחת. אז מה זה בעצם קרייאטיב, למה זה כל כך חשוב ואיך יוצרים קריאייטיב מוצלח? כל התשובות בפוסט שלפניכם:

הצטרפו עוד היום למשפחה של מרקר דיגיטל