fbpx

איך לבנות מיתוג מנצח: המדריך שלך לבניית מותג

כיום, כמעט לכל מותג יש נוכחות במדיה חברתית. יהיה לך קשה למצוא אחד שלא. בין אם הם משתמשים באינסטגרם, טוויטר, פייסבוק, TikTok או שחקן גדול...

אבל זה לא אומר שהם משווקים את המותג שלהם ברשתות החברתיות בצורה הנכונה. חברות רבות או שאינן מנצלות את ההזדמנויות הרבות של המדיה החברתית הזמינות, או שהן פשוט אינן מנצלות את הנוכחות שלהן במדיה החברתית היטב. או, אולי, זהות המותג שלהם במדיה החברתית חלשה, לא עקבית או בלתי זכורה.

ככזה, לפני שתגדיר גם את אסטרטגיית המותג שלך במדיה החברתית וגם לפני שתתחיל ליצור תוכן חברתי, אתה צריך לדעת איך לנצל את המדיה החברתית וליצור זהות מותגית חזקה בכל הפלטפורמות החברתיות שבהן תרצה להשתמש.

בנה את המותג שלך במדיה החברתית על ידי…

מציאת הקהל שלך

לביטוי "בנה את זה, והם יבואו" אין הרבה אמון בתחום המדיה החברתית. העסק שלך לא יכול לשבת ולהמתין עד שיימצאו אותו. אבל דבר אחד בטוח כשזה מגיע למותג שלך – אתה צריך לבנות אותו.

וכפי שכולנו יודעים, כל בנייה הגונה דורשת בסיס טוב. עבורנו, כאשר יוצרים מותג במדיה החברתית, הבסיס הזה הוא ידע פנימי מעמיק, שאין עוררין עליו, של הקהל שלך. אתה צריך לדעת מי הם, איפה הם נמצאים, מה הם רוצים, מה הם חושבים ואיך הם יגיבו לתוכן שלך. הם הסיבה שאתה עושה מה שאתה עושה, אחרי הכל.

מה אני צריך לדעת?

הגדר את הקהל שלך. ייתכן שכבר עשית זאת בנקודת הקמת החברה שלך מלכתחילה. אבל ככל שהחברה והמוצר שלך גדלים ומתפתחים, הקהל שלך יכול להשתנות מעט – אז זה תרגיל ראוי גם אם כבר עשית אותו פעם אחת.

תסתכל על הדמוגרפיה של הקהל שלך, כמו הגיל, המגדר, הרקע התרבותי, העיסוק, המיקום, השאיפות, הפעילות במדיה החברתית שלו, ואחרון חביב, אהבתם ואי-אהבתם. ברגע שאתה יודע מה הם אוהבים לעשות או לא אוהבים לעשות ?!, גלה איזה סוג של תוכן ושפה גורמים להם לעסוק במדיה החברתית. איזה סוג של תוכן חברתי הם צורכים? מה הם חולקים? האם הם שם בשביל בידור או מידע? באיזו שפה הם משתמשים ובאיזה טון הם מדברים? באיזה טון מדברים החשבונות שהם עוקבים אחריהם ועוסקים בהם?

ניטור פעילות המדיה החברתית של הקהל שלך הוא הראשון ואחד הצעדים החשובים ביותר בכל הנוגע לבניית המותג שלך במדיה החברתית, ואסור להתעלם ממנו.

יצירת פרסונות

לאחר שתכיר את הקהל שלך, סביר להניח שתגלה שהם לא מתאימים לקופסה אחת. בטח, יהיה משותף ביניהם – אולי קבוצת גיל דומה, או תחום עניין – אבל רוב הסיכויים שהם יתחלקו לכמה קטגוריות. הגדרת הקטגוריות הללו היא המשימה הבאה שלך.

צור קבוצה של 3-4 פרסונות עבור הקהל שלך. פרסונות אלו צריכות להופיע עם התכונות המשותפות הנפוצות ביותר של הלקוחות שלך – עם הרקע השונה, הגילאים, תחומי העניין שלהם וכן הלאה. רוב זה מבוסס על נתונים, אבל אולי כדאי גם לקחת בחשבון את החוויות האנקדוטליות שחווית עם לקוחות. אנשי הקו הקדמי שלך, כמו צוותי מכירות או שירות לקוחות, הם כנראה המצוידים ביותר לתת לך את התובנות הללו.

יצירת קול מותג אחד

אם הפרסונות שלך במקום, יהיה קל יותר ליצור קול מותג המותאם להם: השלב הבא בבניית המותג שלך במדיה החברתית. זה יצטרך להיות קול ואישיות אחדים ומאוחדים – כזה שכל הפרסונות שלך יוכלו להבין ולהתייחס אליו.

אם אתה יכול, השתמש בקופירייטר לשם כך, בין אם במותג ובצוות השיווק שלך או כחלק מהצעה שסוכנות יכולה לספק. תן לקופירייטר טוב את אישיות הלקוחות שלך, יחד עם הצעת הערך שלך וכל מחקר שוק, והם אמורים להיות מסוגלים ליצור קבוצה של הנחיות נימת קול מוחשיות כדי לפנות לא רק לאחת אלא לכל הפרסונות הללו.

תצטרך גם לגרום לקופירייטר שלך להיות מודע למתחרים שלך. מבלי להעתיק את טון הדיבור שלהם, נסה להבין מה אם הקול שלהם גורם לקהל שלך להמיר. מצא אמצעי שמח בין מה שהמתחרים שלך עושים לבין מה שהקהל שלך היה רוצה לראות. החל את אישיות המותג שלך על זה, כדי לעזור להחיות אותו – וכל מה שאתה כותב, קרא את זה בקול רם. זו הדרך הפשוטה ביותר אך חסינת תקלות להבטיח שאתה מרוצה מהקול החדש של המותג שלך. הכתיבה שלך לעולם לא צריכה להישמע כמו כתיבה.

הגדל את המותג שלך במדיה החברתית על ידי…

פיתוח לוח עריכה

לוח שנה הוא כלי שיווקי נפוץ שמותגים רבים משתמשים בו כדי לעזור להם להישאר במסלול בכל הקשור להגדלת הנוכחות שלהם במדיה החברתית. זה בעצם כרוך בתזמון פוסטים כך שלפרופילי המדיה החברתית השונים שלך יהיה תוכן חדש על בסיס עקבי.

לוחות שנה חשובים במיוחד בפלטפורמות כמו אינסטגרם בכל הנוגע לבניית המותג שלך. מכיוון שההמלצה לאינסטגרם היא בדרך כלל לפרסם 3-5 פעמים בשבוע, דברים יכולים להיות קצת כאוטיים, ויומן עריכה יכול להקל על העומס ולעזור לך להישאר מאורגן ולעמוד בלוח הזמנים. גיוון הוא המפתח כאן: נסו לשלב כל הזמנים תכנים שונים ומרעננים ולא להיתקע על משהו אחד כל הזמן, כי זה יכול לגרום ללקוחות שלכם להשתעמם.

גישה של פלטפורמה אחר פלטפורמה

למרות שתצטרך לשמור על עקביות מותג בכל פלטפורמות המדיה החברתית שלך, כל פלטפורמה מתפקדת בדרכה, לעתים קרובות מתהדרת בתכונות ייחודיות איתן משתמשים מקיימים אינטראקציה שונה בהתאם לפלטפורמה. לכל פלטפורמת מדיה חברתית יש גם מגבלות משלה – מגבלות אופי שונות, למשל. המשמעות היא ששמירה על אותו תוכן בכל ערוצי המדיה החברתית שלך אינה פשוטה כמו עבודת "העתק והדבק". זה דורש זמן, מחשבה וגישה מאורגנת.

הדמוגרפיה של המשתמש יכולה להשתנות גם בין פלטפורמות המדיה החברתית – כאשר פלטפורמה כמו TikTok פונה לקהל צעיר יותר מפייסבוק. לכן, כאשר צוות העיצוב שלך מייצר תכנים עבור פלטפורמות שונות, נסה לחשוב אם הקריאייטיב או העותק שבו אתה משתמש יכול להשתנות מעט כדי להיות ספציפי יותר לפלטפורמה. לעתים קרובות שינויים אלה יכולים להיות עדינים אך משפיעים.

עם זאת, זכור תמיד לשמור על זהות המותג והמסרים הבסיסיים לאורך כל הדרך, גם אם אתה משנה את האופן שבו אתה מעביר את המסר הזה. עקביות היא המפתח לבניית מותג במדיה החברתית שהוא גם בלתי נשכח וגם מרתק.

מכאן הנקודה הבאה:

שמרו על המותג שלכם ברשתות החברתיות על ידי…

להיות עקבי

כאמור, עקביות בדימויים, בטון ובשפה שלך היא המפתח בעת בניית המותג שלך במדיה החברתית. אבל עקביות חיונית גם בתחומים אחרים. לדוגמה, תצטרך להיות עקבי בתקשורת שלך עם משתמשי מדיה חברתית בודדים, הן בהודעות DM (הודעות ישירות) והן בתשובות שלך לתגובות. זה אומר שאם אתה מחליט להשיב לאחת, אתה צריך להשיב לכולם – במיוחד להערות, שכולם יראו.

שיחות כתובות עם לקוחות חייבות להיות אחידות בסגנון ובטון, כך שאם יש לך מספר אנשים שאחראים על תקשורת לקוחות, תצטרך לוודא שהם מתאימים לאימוץ קול המותג. כדי לגרום למשתמשים לבטוח במותג שלך, עליך להעניק להם חווית מדיה חברתית חלקה כאשר הם מקיימים אינטראקציה עם התוכן שלך.

אתה יכול לשלוט בהיבטים מסוימים של חשבונות המדיה החברתית שלך אם תרצה. אינסטגרם, למשל, מאפשרת לך לבטל את האפשרות למשתמשים להגיב בפומבי על התוכן שלך. עם זאת, במקום לצבור אמון בלקוחות ולעזור לבנות את המותג שלך באמצעות מדיה חברתית, יש לכך בדרך כלל השפעה הפוכה – כשהמחשבה הראשונה היא "מה הם מנסים להסתיר?"

גם התדירות שבה אתה מפרסם צריכה להיות עקבית. העוקבים שלך מתרגלים לקצב של הפרסומים שהם רואים ממך, אז תצטרך לבחור תדירות פרסום ולדבוק בה. אם מותג פורסם לאחרונה באינסטגרם לפני יותר משבוע, זה עלול ליצור את הרושם שהוא לא לגיטימי, מבוסס או אמין בתקשורת.

בקיצור, לא להגזים !

למרות שזה יכול להיות מרגש להתחיל במסע שלך לבניית מותג מדיה חברתית, אל תרוץ לפני שאתה יכול ללכת – ואל תגזים. אתה חייב לשמור על המומנטום של כל מה שאתה עושה ברשתות החברתיות.

מסיבה זו, אל תציב את הרף גבוה מדי עם הכמות, התדירות או סגנון התוכן שאתה מעלה. אם אתה לא יכול לקיים את זה, אל תעשה את זה. כפי שגילינו לעיל, עקביות היא המפתח.

צור את יומן התוכן שלך. נסו לעצב תכנים, לכתוב משהו מעניין, לחקור את האשטאגים ולתכנן הכל בפלטפורמת פרסום במדיה חברתית (למשל Hootsuite) בערך 3-4 שבועות לפני שאתם רוצים שזה יעלה לאוויר.

לא להגזים עם האשטאגים

שמירה על מינימום דברים נכון במיוחד לגבי האשטאגים. בכל הנוגע לאינסטגרם, אתה יכול להשתמש בעד 30 hashtags. למרות שזו נשמעת כמו הזדמנות מרגשת, היא יכולה לפתוח את השערים למותגים חסרי ניסיון. מותגים אלה עשויים לקפוץ לרכבת ההאשטאג, לתייג כל מילת מפתח הקשורה לתעשייה או למוצר שהם יכולים לחשוב עליה.

אמנם יש אפשרות שזה עשוי להגדיל את הצפיות (עם האשטאגים שנבחרו בחוכמה ואלגוריתם ידידותי), יש סיכוי טוב שזה יהרוס את תדמית המותג. במקום להתפרע, הקפידו על כ-3-5 האשטאגים שנחקרו בקפידה, אשר: א) מציגים את הערך של המותג שלכם, ב) עוזרים להסביר את התוכן עצמו, ג) משחקים בטרנד או נושא חם ו-ד) משמשים מספיק כדי לקבל משיכה אבל לא כל כך כדי להטביע אותך בין המתחרים שלך.

לשווק את המותג שלך במדיה החברתית על ידי…

פרסום תוכן וידאו

וידאו הפך לחלק עצום מהמדיה החברתית. למעשה, רוב האנשים מבלים כיום יותר זמן בצפייה בסרטונים במדיה החברתית מאשר בקריאת מאמרים. למה? ובכן, סביר להניח שזה קשור לסרטון המציע גירוי חזותי ושמיעתי, כמו גם הצגת כתוביות, כיתובים ובמדיה החברתית קישורים ללחיצה. אין מדיום אחר שמציע למשתמש כל כך הרבה בו זמנית.

למרות המהומה הקצרה של הסלבריטאים של 2022 בתגובה למבחני ממשק המשתמש של אינסטגרם, חושבים שווידאו הוא כעת צורת התוכן המרתקת ביותר שיש. לפי WordStream, 59% מהמנהלים היו בוחרים בוידאו על פני טקסט אם שניהם היו זמינים. TikTok הפכה למעצמה של תוכן מדיה חברתית מבוסס וידאו, ופלטפורמות מדיה חברתית אחרות תופסות. כזה הוא כוחו של וידאו.

אם המותג שלך באינסטגרם, אתה יכול לפרסם סרטונים של עד 90 שניות וסטורי של עד 15 שניות. סרטונים קצרים אלה יכולים להיות דרך מצוינת להגביר את הנראות שלך בקרב הקהל שלך – ובהיותם דגולים, קל למשתמשים לצפות בהם תוך כדי תנועה.

צור סרטונים עבור המותג שלך

זה אולי נשמע פשוט, אבל סרטון שהופק על ידך או עבורך, בניגוד לסרטון שאתה פשוט משתף, משמש כחלון למותג שלך. המשתמשים יראו את זהות המותג שלך, מה הוא מייצג, את האיכות שהם יכולים לצפות ממנו, וכיצד הוא מבקש להתחבר עם העולם החיצון.

עם זאת, על מנת שסרטוני המדיה החברתית שלך יהיו אפקטיביים, ודא שהפקת הווידאו שלך איכותית ורלוונטית למותג שלך. המשמעות היא שהסרטונים שלכם צריכים להתמקד במוצרים או בשירותים שלכם, בתעשייה שלכם ובעיקר, במה שהלקוח שלכם צריך – במקום לקפוץ על טרנדים לשם כך.

ואיכות גבוהה לא חייבת להיות מופקת ומצולמת במומחיות על ידי צוות מלא. אתה יכול פשוט לצלם במכשיר הסלולר שלך, כל עוד למסר שלך יש מטרה מותאמת למותג והוא מספק סוג של ערך בידורי.

טיפ: אם אתה שוקל לפרסם מודעות וידאו בפייסבוק, בחר בסרטונים באורך של כ-15 שניות. סביר יותר שאנשים יצפו עד הסוף (שם תקבלו את הקריאה המפוארת שלכם לפעולה).

אירוח אירועים חיים

דרך נוספת לקחת את הנוכחות החברתית שלך לשלב הבא ולבנות את המותג שלך במדיה החברתית היא באמצעות אירועים חיים. מותגים רבים מוצאים דרכים לארח שידורים חיים בפלטפורמות כמו פייסבוק ואינסטגרם. אירועים אלה יכולים להיות מועילים להפליא אם אתה יודע איך להשתמש בהם. לדוגמה, אתה יכול לארח אירוע חי שנותן לחברי הקהל שלך הזדמנות לשאול שאלות. פעולה זו תאפשר לך ליצור אינטראקציה עם העוקבים שלך, להראות שאכפת לך מתחומי העניין שלהם ולתת להם יותר תובנות לגבי מה המותג שלך יכול לעשות עבורם. סוג זה של שאלות ותשובות הוא בעצם הזדמנות שיווקית בחינם עם קהל שאתה יודע שכבר מעורב.

לחלופין, תוכל להזמין אורחים או משפיענים לאירוע החי של המותג שלך. שיתוף פעולה עם מומחה בענף שלך יכול לבסס את המותג שלך בתור מומחה עצמו, וכמקור למידע והשראה. זה גם יביא יותר תשומת לב לפרופיל שלך, שכן הפיכת האורח שלך למארח משותף ב-Instagram Live תעודד את העוקבים שלהם להצטרף לשידור החי. וכששידורים חיים אלה מוקלטים וזמינים לשיתוף לאחר מעשה, אנשים שאינם יכולים להשתתף כרגע יכולים לצפות באירוע כאילו היה סרטון רגיל. זה תוכן שניתן למחזר ולעשות שימוש חוזר בערוצים חברתיים אחרים ובעלוני דוא"ל או גם בבלוגים. זה בונה המותג האולטימטיבי.

ניהול מדיה חברתית כולל קמפיינים אורגניים וגם בתשלום, והוא תחום ההתמחות שלנו. אם יש לך יעדי צמיחת מותג להגיע אליהם, צור קשר איתנו כבר עכשיו.

סיכום

עכשיו כשאתה יודע איך להתחיל לבנות את המותג שלך באמצעות מדיה חברתית, אתה יכול להתחיל באמת לבנות אסטרטגיית מדיה חברתית חזקה. זכור, המדיה החברתית משתנה ללא הרף – כולל דברים כמו הגבלות על אורך הסרטון וספירת התווים – ומה שעובד בערוץ אחד עשוי שלא לעבוד בערוץ אחר.

ככזה, חשוב שתישאר מעודכן במגמות וההזדמנויות האחרונות של המדיה החברתית, ותמצא דרכים לשלב אותן באסטרטגיית מותג המדיה החברתית שלך. עם זאת, חשוב גם לזכור שהמדיה החברתית היא דו-סטרי. אתה רוצה לבנות את המותג שלך, אבל אתה גם רוצה להיות פתוח לקהל שלך. אם אתה עוקב אחר הטיפים שפירטנו לעיל, לא אמורה להיות לך בעיה לבנות מותג במדיה החברתית – כזה שמושך את העוקבים שלך.

אם אתה עדיין לא בטוח לגבי מיתוג מדיה חברתית, או פשוט רוצה עזרה באסטרטגיה או תוכן, מרקר דיגיטל מציעה מגוון רחב של שירותי מדיה חברתית לכל פלטפורמה ולכל מותג. צור איתנו קשר כדי לראות כיצד אנחנו יכולים לעזור לך לבנות את הנוכחות של המותג שלך במדיה החברתית – ובכל מקום אחר.

הרשמו לניוזלטר שלנו וקבלו טיפים באופן קבוע

שתף את המאמר הזה

עוד מאמרים שיכולים לעניין אתכם

הבלוג של מרקר דיגיטל

איך בונים קריאייטיב מנצח?

קריאייטיב מנצח הוא זה שיבדיל אתכם מהמתחרים ויעזור לכם להעביר מסר לקהל הלקוחות שלכם בצורה טובה ובלתי נשכחת. אז מה זה בעצם קרייאטיב, למה זה כל כך חשוב ואיך יוצרים קריאייטיב מוצלח? כל התשובות בפוסט שלפניכם:

הצטרפו עוד היום למשפחה של מרקר דיגיטל